Mijn nieuwe stad: BUENOS AIRES! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Florine - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe stad: BUENOS AIRES! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Florine - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe stad: BUENOS AIRES!

Blijf op de hoogte en volg Florine

15 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Holaaa mi familia, mis amigos y mis amigas,

Weer eens een verhaal uit Buenos Aires.Ik ben echt nog meer verliefd geworden op Buenos Aires dan ik al was de afgelopen weken. De stad is geweldig, de cultuur, de mensen. Heerlijke wijntjes, ontzettend lekker vlees, mijn favo wijken San Telmo & Palermo en zulke ontzettende mooie mensen. En dit laatste dan in de zin van zo aardig, behulpzaam en chill met buona onda. De manier waarop de mensen hier leven, vooral 's avonds. Naar restaurantjes, barretjes met vrienden, collega', familie. Het heeft gewoon zoveel sfeer, ook de muziek speelt hier zo grote rol. Bandjes met gitaren, zangers, argentijnse cumbia en cuarteto zie je overal; op straat, in parkjes, in huizen. Ik weet niet of ik dat al vertel heb in mijn vorige verslagen, maar iedereen geeft elkaar hier 1 kus. Mannen - mannen, vrouwen - vrouwen en mannen - vrouwen. Ook al bij de eerste ontmoeting geef je 1 kus, dus niet als je elkaar goed kent. Dit geeft hoe aan warm deze Argentijnse cultuur is. En ik hou ervan. Ik zou hier nog veel langer kunnen wonen dan deze 10 weken dat ik er nu ben. Dus, ik weet zeker dat Florientje nog een x terug gaat keren naar Buenos Aires voor minstens weer 3 maanden, maar misschien wel langer voor werk, studie, stage, reizen.

Ik heb het dus onwijs naar mijn zin. Op dit moment ben ik dus lekker aan het genieten van mijn stad Buenos Aires. Daarnaast is het ook nog erg leuk in mijn huis. Zo zijn er veel mensen weg, maar zijn er weer nieuwe mensen voor in de plaats gekomen. Dus de wekelijkse bbq op vrijdag is er nog steeds. Verder onwijs druk met mijn onderzoek. Ik heb nu 14 interviews en vrijdag ook nog 1 staan. Ik heb deze week begonnen met uittypen en gaat echt teveel tijd inzitten. Maar goed, het moet maar even..

Daarnaast is de temperatuur nog hoger dan toen ik vertrok voor mijn 2 weken vakantie in Brazilie. Het is nu zo'n 35 graden. Dus constant zweet op de bovenlip haha, nee dit is een grapje, maar het is wel echt ontzettend warm voor in een stad. Maar goed altijd nog beter dan de regen en wind in Nederland. Dat is misschien het enige wat Buenos Aires mist, is iets van water / rivier / zee. Er is zeker een rivier, maar die is echt te vies om in te zwemmen. Dus daar hebben we als huis iets op gevonden en dat zijn de watergevechten. Daarnaast werken koude douches ook goed. Wat een luxe he! Je wil gewoon een koude douche nemen.

Maandag 5 januari ben ik teruggekomen vanuit Brazilie. Ik heb daar 2 franse meisjes ontmoet die ook in Buenos Aires woonden. Dus daar gezellig woensdagavond mee afgesproken. Wijntjes gedronken en heerlijk stuk bife de chorizo gegeten. Uiteraard weer in Palermo. Vrijdag de bbq, maar deze x niet door de Argentijnen, maar door een Amerikaanse jongen (mijn nieuwe huisgenoot) en een Engelsman. Zeker ook goed, maar zeker niet zo goed als Gabi & Fer, mijn argentijnse huisgenoten het voorbereiden. Daarna uiteraard het welbekende huisfeestje met blije cumbia en cuarteto muziek. Zaterdag met mijn huisgenootjes naar Palermo park om naar live gitaarbandjes te kijken. Vanaf daar naar Palermo de wijk, afgesproken met de franse meisjes en mijn franse huisgenootje ging ook mee. Lekker wijntjes gedronken (again) en weer vlees haha. Het wordt bijna eentonig, maar elke x is het weer heerlijk. De wijn is hier zo goed en goedkoop. Ook voor uiteten in Palermo, wat een duurdere wijk is, betaal je 100 pesos voor een ENORM stuk vlees, omgerekend is dit ongeveer 7,5 euro. Echt helemaal niks.

Zondag naar mijn favoriete markt geweest (AGAIN), la feria van San Telmo. Ik zou wel alles kunnen kopen daar, maar wel alleen wat handgemaakt is. Zo mooi en goedkoop! Dus ik heb de markt zeker niet verlaten met niets haha. Meer vertel ik niet haha. Maandag na een hele dag getypt te hebben met huisgenootjes naar Palermo om een lekkere burger naar binnen te werken, daarna een american football game gekeken. Een van huisgenoten is Amerikaans, dus vandaar. Ook deze avond was het weer laat geworden, maar zeker gezellig, vooral na zo'n hele dag hard werken. 1 ding wat onmogelijk is in Buenos Aires is op tijd naar bed. Al is op tijd naar bed hier een ander begrip dan in Nederland. Vroeg naar bed is hier 01.00 uur, aangezien we eten rond 23.00 uur. Dus dan valt het eigenlijk wel mee hoe laat ik naar bed ga. Anyway haha.

Ander ding wat heel argentijns is, is wachten. Je moet voor alles wachten, geld halen, een kaart sturen en bij de kassa. En minstens een half uur. Maar goed allemaal lekker tranquilo en vooral niet stressen.

Dus dat is wat mij nu een beetje bezighoudt in BA. Natuurlijk zijn jullie ook benieuwd naar hoe mijn vakantie was in Brazilie, in Florianopolis.
Ik kan je zeggen deze vakantie was heerlijk. Mooie witte stranden, lekker weer en vooral dit: ZEE! Om lekker in te kunnen zwemmen en af te koelen. Ik vertrok zondagnacht om 2 uur vanuit Osorio, de aankomsttijd zal 9 uur zijn. Gelukkig begon de jongen naast mij te vragen waar ik heen ging, met handen en voeten zijn we weer uitgekomen haha. Ik spreek dan wel goed spaans, maar aan mijn portugees kan zeker nog gewerkt worden. Anyway, ik slaappil genomen en oordopjes en ik dacht lekker 7 uurtjes slapen. Nee hoor, na 4 uurtjes werd ik wakker gemaakt en waren we al in Florianopolis. Mijn buurjongen was zo aardig om mij in een taxi te plaatsen. Op naar het eiland Florianopolis!

Zo eerste twee dagen was ik alleen. Want Willem, zijn 2 Nederlandse vrienden een groep van Zweedse mensen die Willem kent vanuit Chile kwamen woensdag.Uiteraard zat ik in een hostal met Brazilianen, Argentijnen en veel Israelers. Ook in Peru waren die er heel veel. Israelers gaan na het leger allemaal reizen. Vlakbij mijn hostal, ongeveer 2 minuten lopen, was het strand, Barra da Lagoa. Om daar te komen moest ik een brug over steken die over de rivier liep. Ook dit was gewoon zee water van de oceaan. Barra da Lagoa is een soort vissersdorpje met gekleurde bootjes en vissers. Een ander strandje dichtbij mijn hostal was kleiner en maar met 1 tentje om caipirinhas te kopen en maiskolven. Het strand Barra da Lagoa heeft heel veel barretjes, restaurantjes en mensen die op het strand kleding, kokosnoten, bier en caipirinhas verkopen. Iedereen gaat gelijk aan het begin van het strand liggen, maar als je even honderd meter verder loopt, heb je bijna een prive strand. De eerste dag naar deze twee stranden geweest. De tweede dag naar Mole Beach, is meer een surfstrand en nog mooier dan Barra da Lagoa. Vanuit daar naar het stadje Lagoa da Conceicao om geld te halen en ik ben terug met de boot gegaan. Want dat is wel even een puntje. Normaal gesproken zijn er 300.000 mensen op het eiland. In de week dat ik er zat bijna meer dan 1 miljoen en de infrastructuur vooral deze mensen is er niet. Dus vanuit lagoa da conceicao terug naar Barra da Lagoa is normaal gesproken 20 minuten, maar door zoveel verkeer kan het wel een uur of langer duren. Dus ik ging lekker terug met de boot. Die avond Willem en de groep aangekomen. En 2 franse meisjes ontmoet, de meiden waar ik dus ook in BA weer mee heb afgesproken en een amerikaanse jongen. Met deze 2 meiden en de amerikaan naar een bar gegaan dezelfde avond vlakbij ons hostal met Braziliaanse reggae muziek met uitzicht op het kleine strandje.

De volgende dag, woensdag, oudjaarsdag. Heerlijk gechillt op het strand met de hele groep en nog meer mensen van ons hostal. Zelf punches (emmers) gevuld met zelfgemaakte caipirinhas en daar ging het mis.. Hier al om 16 uur (of eerder) mee begonnen en om 21 uur terug naar het hostal om even wat te eten en naar een strand te gaan om daar oud en nieuw te vieren. Er zijn heel veel feestjes, maar zo duur (lees 300 dollar voor een ticket, zonder drankjes). Strand is goedkoop,altijd mensen, muziek en eigen booze. Perfect dus. Ik dacht, ik ga even op mijn bed liggen zonder mijn ogen te sluiten. Geen wekker gezet en jahoor ik ben volledig knock out gegaan. Ik schrok wakker met de gedachte noooo, ik heb sowieso oud en nieuw, 0.00 uur gemist. Dus ik rennen, nou ja ik was nog erg moe en had al een klein katertje haha, om te vragen hoe laat het was. En jahoor, je raadt het nooit, 02.00 uur 's nachs. Dus, Flootje heeft zich met wat het beste oud en nieuw had kunnen zijn verslapen. Maar oud en nieuw was nog niet voorbij. Snel omgekleed en naar het strand gegaan. Daar mensen van mijn hostals ontmoet, niet mijn maten, maar goed. Over de 7 golven gesprongen. Dat is een traditie van Brazilie, bij elke jump over een golf doe je een wens en je draagt wit met oud en nieuw. Met deze groep mensen naar het kleinere strandje gegaan en daar waren ze gitaar aan het spelen en waren de vissers aan het rappen door improvisatie. Dus het was zeker nog een leuk oud en nieuw. Bij terugkomst bij het hostal was het al 7 uur en het ontbijt is om 8 uur. We besloten te wachten tot het ontbijt. En ik heb dus mijn eerste nieuwsjaarduik genomen. Wat was dat heerlijk hihi.

De volgende uitgebrakt op het strand met wat biertjes en 's avonds weer naar het barretje dichtbij gegaan met mijn maatjes en andere mensen van het hostal zo ook personeel. Deze avond was het samba avond. Mijn god, wat kunnen die braziliaanse meiden dansen. Oh daarover gesproken. Ze kunnen aan je bikini zien of je een braziliaanse bent. Ik was duidelijk geen braziliaanse. Al heb ik natuurlijk wel een braziliaanse bikini gekocht, maar na de eerste dag mijn billen verbrand te hebben, heb ik deze maar niet maar aangetrokken. Vrijdag was het geld op en moest ik naar de stad om geld te halen. Dit was een werkelijke hel, maar na 4 uur eindelijk gelukt. Om dit vieren ben ik samen met Ryan, de Amerikaanse jongen, luxe gaan lunchen met champagne. Terug in het hostal, klaargemaakt voor mijn verjaardag. JAJA, naar David Guetta in de Arena. Om 22 uur vertrokken we met de bus. Deze bus was echt een hel. Geen airconditing en lopen ging sneller. Uiteindelijk de bus uitgegaan en gaan lopen, dit ook door dat er zelfs een gevecht ontstond tussen de buschauffeur en een leipe australier. En jahoor, je raadt het nooit! Ik heb mijn verjaardag op de weg naar David Guetta gevierd haha. Gelukkig hadden we genoeg drank mee. Na 2 uur lopen, 9 km ofzoiets, aangekomen bij de Arena en David Guetta. Wat was deze club groot. Ik heb nog nooit zo'n grote club gezien. Ik denk oprecht wel voor 30.000 mensen of meer geen idee. Het concert van David Guetta was geweldig. Wat is hij goed zeg. Ik was samen met de franse meiden, Rafaelle en Josephine & Ryan, maar Ryan zijn we op de weg er naar toe kwijt geraakt. David Guetta speelde zelfs 3 en half uur. Na David Guetta kwam er nog een dj, maar na al dat lopen en dansen waren wij ready to get back to the hostal. Al heel snel vonden we een taxi en dit was de beste taxi rit ooit. Echt mega gelachen.

Mijn verjaardag zelf heb ik heel rustig gevierd op het strand. En heb mezelf lekker verwend met een massage en een kokosnoot. 's Avonds naar een concert geweest van 2 braziliaanse banden. Ook dit was in het noorden van het eiland. Waar ik zat, was in het midden van het eiland.

Dan is er nog iets wat ik ben vergeten te vertellen en dat is hoe vreselijk ons hostal was. Alle mensen die er zaten onwijs chill, maar hostal was te erg. Zo hadden we 2 uur per dag stromend water, precies als ik nog op het strand was en hebben we ook 1 dag of langer geen elektriciteit gehad. Ach maar wat heb je nodig met vakantie. En elke dag hadden we een kleine tropische regenbui van een half uur. Dus heel vaak stonden we met het hele hostal te douchen met shampoo. Dat heeft ook wel weer wat haha.

4 januari terug met de bus vanuit Florianopolis naar Porto Alegre en daar verbleven in een hostal. De volgende morgen vlucht terug naar BA, back home, naar mijn huisje, mijn stad! Mijn vakantie in Floripa was geweldig. Heerlijk genoten van de zee, strand, feestjes, de chille braziliaanse sfeer en weer veel leuke mensen ontmoet. Al zou ik de volgende x een andere period gaan om meer van het eiland te kunnen zien, want helaas maar 4 verschillende stranden gezien. En er zijn heel veel meer. Dus who knows, next time! Maar het was heerlijk!!

Nog wat dingen die ik moet vertellen over Buenos Aires. Eigenlijk niet heel boeiend maar toch even leuk om te delen. De eerste is speciaals voor de senoritas. Het is nu helemaal hot mannen met baarden en lang haar met een knotje. Ik kan jullie vertellen die lopen hier in honderdtalen. Ik denk dat ik er per dag wel 2 zie zooo sexy!! Zou bijna een fotoboek kunnen beginnen.Anyway, daarnaast heeft elke argentijn een baard en gebruiken ze geen gel. Dat even over de argentijnse mannen.

Nog even wat over mijn huis. Zo eten we echt bijna altijd met zn allen en altijd uiteraard een wijntje erbij. En we hebbben tegenwoordig ook een hond van een huisgenootje die even aan het reizen was, maar weer terug is. Echt een hele leuke doggie hihi.

Kortom, ik vermaak me zeker nog hier. Helaas over 3 weken weer naar Nederland. Uiteraard heb ik heel veel zin om jullie allemaal weer te zien. Maar ik wil BA eigenlijik echt nog niet verlaten.

Ok, lleve familie & vrienden! Mijn verhaal is geloof ik al aardig lang. Ik ga zo mijn bedje in of mss nog ergens een drankje doen. We gaan het zien.

Tot heel snel!

Dikke kus en heel veel liefs van jullie Flos(je), Floor (tje), Flo(otje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florine

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 11951

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 03 April 2017

Backpacken Zuid-en Midden-Amerika

26 November 2014 - 02 Februari 2015

Argentina

09 Mei 2013 - 23 Juni 2014

Vrijwilligers met Activity International

Landen bezocht: