Mucho trabajo y ahora vacaciones! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Florine - WaarBenJij.nu Mucho trabajo y ahora vacaciones! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Florine - WaarBenJij.nu

Mucho trabajo y ahora vacaciones!

Blijf op de hoogte en volg Florine

27 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Holaaa a todos!

Allereerst allemaal een hele fijne kerst nog gewenst nu niet vanuit Argentinie, maar vanuit Brazilie. Ik zit nu dan ook niet in mijn kamertje in BA, maar in Porto Alegre, Brazilie. In een appartement van de zus van Marcello, jongen die me heeft uitgenodigd om bij hem kerst te vieren in Osorio met zijn familie en nog 2 huisgenoten uit Pasco (mijn huis in BA), Lisa (frans meisje) en Marcel (duits jongen). Ik ben daar 4 dagen geweest, maar het is een heel klein stadje en alle dingen die je er kan doen, hebben we wel gedaan of gezien. Vandaag hebben Lisa en Marcel de bus gepakt terug naar BA. Dus Marcelo en ik zijn meegegaan om nu 2 dagen Porto Alegre te bezoeken. Een andere huisgenoot woont in Porto Alegre. De dagen in Osorio waren heel chill. Lekker even weg uit de stad en er werd voor ons gekookt. Voor lunch en diner warm eten en erg veel en heel lekker. Eerste dag, stadje in geweest en naar een heel mooi uitzichpunt geweest. Tweede dag naar het strand, wat vlakbij is vanaf Osorio. Zeker niet het mooiste strand, maar zeker prima. Dat moet ik even vertellen. Osorio en Porto Alegre liggen in de regio Rio Grande Do Sul, waar er geen tropisch klimaat is en ook niet onwijs mooie stranden maar zeker prima om te chillen, te zonnen en te zwemmen. De derde dag naar een waterval geweest, kerst gevierd met de familie. Dit was echt ontzettend leuk. Marcello heeft onwijs lieve ouders en zelfs een kadootje gekregen. Een mix van kip en kalkoen gegeten en roseetjes en caipirinhas gedronken (de cocktail van hier). Daarna naar een poolparty met alleen maar locals uit osorio, dus denk dat wij de eerste toeristen waren in osorio. Toch zeker leuke mensen ontmoet, want er is een hele surfscene met surfdudes in Osorio. Dit waren mijn dagen tot nu toe in Brazilie, because my travel through Brazil continues.. Ik moet eerlijk zeggen dat het hier (deze regio) minder tropisch is dan iedereen denkt, als men aan Brazilie denkt (al is het nu wel 30 graden). Wat wel supertropsich is hier, is het fruit wat ze hier verkopen. Mega lekker en goedkoop. Zelfs fruitsoorten die ik nog niet had gezien of geproefd, maar echt heerlijk. En wat nog meer tropisch is, zijn de bikinis die ze hier verkopen, heeel veel bil. En jahoor ik heb er ook 1 gekocht. Dus de volgende bestemming waar ik heen ga, kan ik lekker bijna mijn hele Nederlandse kontje bruinen haha. Oh ja en dan nog 2 dingen die ik erg grappig vind. Ze verkopen hier stroopwafels en bosche bollen. Stroopwafels heten gewoon stroopwafels en bosche bollen, galetas holandesas, wat hollandse koeken betekent. Dit was het wel zo een beetje over mijn reis in Brazilie tot nu toe, maar ik heb natuurlijk ook weer veel meegemaakt in Buenos Aires.

Uiteraard ben ik mijn vorige verslag weer dingen vergeten te vertellen. Zo hebben wij in mijn huis 3 katten en eerst zelfs 4. Jullie weten allemaal wat voor kattenfan ik ben. Maar ik moet zeggen, het went ontzettend snel. Ik raak ze zeker niet aan, maar als je dat doet, doen ze eigenlijk ook niks. Al doe ik wel altijd spastisch mijn deur dicht van mijn kamer. Oh ja in mijn huis leven ze erg communistisch, dat wil zeggen we delen alles en we drinken uit potjes van olijven bijvoorbeeld die zijn schoongemaakt uiteraard en apparatuur uit de jaren 80. Maar wat maakt het uit, we kunnen koken, eten en drinken. En daarnaast heeft mijn huis onwijze chille buena onda (wat betekent een goede vibe, chille sfeer). Verder ben ik de afgelopen weken erg druk geweest met mijn onderzoek. Ik heb nu al 10 mensen geinterviewd en ook 10 studenten gesproken. Zo ben ik 3x naar Plata geweest, een studentenstad 1 uur van BA vandaan. Het is een hele reis om daar te komen met 4 verschillende bussen en zeker 2 uur aan het reizen. Maar het is me allemaal een keer gelukt. Dus met profesoren koffietjes gedaan, geinterviewd en de interviews voorbereiden. Daar dus erg druk meegeweest de afgelopen tijd. Ook in januari heb ik al weer 4 interviews staan en moet ik er nog een aantal plannen. Dus gaat echt wel goed met mijn onderzoek, ben ik echt heel blij mee.

Zeker ook nog leuke dingen gedaan. De vrijdag na mijn laatste interview, lekker olijfjes gegeten op het terras met een heerlijk argentijns rood wijntje (Malbec) en daarna gebbqt met het huis met als afsluiting een geslaagd huisfeestje. En wauw, ik moet zeggen het vlees hier is al een van de redenen om hier niet weg te willen. Zo mals en zo sappig, echt jammie hihi. Zondag ben ik met mijn huisbaas, Marcello en 2 duitse meisjes naar Tigre gegaan. Dit is een plaatsje, een uur van BA vandaan met de trein. Dit plaatsje ligt aan de rivier la plata met soort van strandjes waar je aan kunt chillen en kunt genieten van de zon. Dus dat was zeker even leuke zondag. Maandag, weer de start van de week met voorbereiden van interviews en mensen interviewen. Zo had ik woensdag 3 interviews in Plata, mega vermoeiend en ook nog eens 4 uur reizen. Maar vale la pena (was zeker de moeite waard). Jullie merken het al, sommige uitdrukking, moet ik gewoon in het Spaans zeggen. Dat krijg je als je hele dagen spaans praat hihi.


Willem en zijn neef zijn ook wat dagen in BA geweest en hebben ook geslapen in mijn huis. Dinsdagavond zijn we naar Palermo geweest en lekker stuk vlees gegeten. Vrijdag en zaterdag ook lekker uiteten geweest. Zo zijn we vrijdag naar een heel goed restaurant gegaan waar je tussen 7 en 8 50 procent krijgt, anders is het wel erg duur. Dus lekker weer heel lekker stukkie argentijns vlees gegeten. Vrijdag en zaterdag ook gaan stappen met de boys. Vrijdag naar Rosebar, leuke club in Palermo. Palermo is mijn lievelingswijk met heel veel leuke en mooie barretjes, restaurantjes en winkels maar wel wat duurder. Heerlike reggaeton party. Zaterdag naar La Terrazza geweest met buiten even hele fijne (nederlandse) techno. Oh ja en zaterdag hebben we een fietstocht gedaan, met 3 uurtjes slaap, half dronken en brak, door San Telmo, wijk la Boca, Puerto Madero en Microcento. Onwijze leuke gidsen, was zeker fun!!

En zondag dus vertrokken met de bus naar Brazilie. Wat was dat een reis. De bus zou 18 uur duren wat al veel is, maar door heel lang wachten bij de douane, heeft de reis 24 uur geduurd. Maar goed dan zit je wel in Brazilie. Morgen nog een dagje beetje rondlopen en zondag laatste dagje in Osorio, want zondagnacht vertrek ik naar FLORIANOPOLIS!! Mijn vakantie van dit jaar. Het is een soort Ibiza van Brazilie, bestaat uit heel veel eilanden met supermooie stranden, veel backpackers en veel feestjes. Ik heb er onwijs veel zin in. Maandag de 29ste december kom ik aan in de ochtend en dan heb ik daar 6 dagen. Oud & nieuw en mijn verjaardag vier ik dus daar! Zondagmiddag 4 januari heb ik de bus terug naar Porto Alegre. De nacht van 4 op 5 januari verblijf ik een hostal in Porto Alegre en dan 5 januari vlieg ik terug naar BA, want ik dacht ik ga niet weer een x zo lang in een bus zitten. En vanaf Floripa (Florianopolis) is de bus zelfs 30 uur of langer... Dus vlieg lekker terug 1 uurtje, heeeerlijk!

Ok, ik ga nu lekker uiteten in Porto Alegre en wit biertjes drinken. Ik wens jullie alvast een onwijs gelukkig nieuw jaar toe. Ik zal wel een fotootje op fb zetten aan een wit strandje met mijn braziliaanse bikinitje en een cocktail.

Adiossieeeee!

Heel veel liefs en kusjes van jullie Floor(tje), Flos(je) en Flo(otje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florine

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 11950

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 03 April 2017

Backpacken Zuid-en Midden-Amerika

26 November 2014 - 02 Februari 2015

Argentina

09 Mei 2013 - 23 Juni 2014

Vrijwilligers met Activity International

Landen bezocht: