La Despedida - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Florine - WaarBenJij.nu La Despedida - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Florine - WaarBenJij.nu

La Despedida

Blijf op de hoogte en volg Florine

28 Juni 2014 | Peru, Cuzco

In de week van de jungle veel uitgeweest in de salsabarretjes rondom de Plaza in Cusco. Vrijdag de bus geboekt naar Arequipa en ook het hostal via internet gereserveerd. Helaas niemand kunnen vinden die met mij mee wilde naar Arequipa dat weekend. De eerste trip alleen dus, maar niet ongerust worden. Hele goede luxe bus geboekt en een echt backpackers hostal, Wild Rover. Wild Rover hostal zit ook in Cusco en in La Paz.

Met de bus vertrokken om 20.30 en na een busrit van 10 uur om 06:30 aangekomen in Arequipa. Bij het inchecken bij het hostal 2 Engelse meiden ontmoet. Na ontbijt en even opfrissen met deze meiden de stad ingegaan. Het Monasterio Santa Catalina bezocht en even een rondje over de plaza gedaan. Arequipa heeft allemaal leuke gekleurde huisjes net zoals in Sevilla en Cordoba. Het doet dus echt een beetje denken aan een Spaanse stad. Daarnaast is het weer ook lekkerder dan in Cusco. Overdag heerlijk zon en het wordt minder koud 's avonds. Na bezoekje stad, lekker gechillt bij het zwembad en geluncht. Na lunch ben ik zelf met een plattegrond de stad nog even ingeweest en even een wandeling gemaakt. Na terugkomst even wat gegeten bij het hostal en weer wat mensen ontmoet.

Na diner wilde ik volgende dag een trip naar de Canyon Colca boeken bij een agency op de plaza. Om deze trip te boeken had ik wel even geld nodig. Naar een pinautomaat om geld op te nemen en daar gebeurde het.. Pinpas ingeslikt. Geen geld en geen vrienden. In eerste instantie wilde ik gelijk de bus terug naar huis nemen (Cusco). Het was namelijk 20.00 uur en de bussen vertrekken 20.30. Bij nader inzien is dat natuurlijk mega zonde van de mooie trip naar Arequipa. In het hostal heb ik het Nederlands meisje gevraagd of ik geld van haar kon lenen en dat kon gelukkig. Dus nog 2 dagen hele leuke dagen gehad in Arequipa. Dezelfde avond even lekker wat biertjes gedronken na de enigszins goede afloop van de pas en ook weer veel mensen ontmoet. Zondag lekker beetje gechillt in het hostal bij het zwembad. Maandag gelopen langs de rivier Chili naar een uitzichtpunt van de Canyon Colca en de drie vulkanen en ook nog beetje gechillt bij het zwembad.

Naast de pas toch drie hele leuke dagen gehad in Arequipa. Maandagavond terug naar Cusco. Aangekomen in Cusco wel heel erg veel last van mijn keel en naar de dokter gegaan. Het bleek dat ik enorme keelontsteking had, zelfs met witte tonsils. Recept gekregen voor antibiotica, pijnstillers en keelverzachters. Dinsdag en woensdag alleen maar geslapen en 's avonds even uit bed om noedelsoepje te eten. Donderdag ging het stukje beter, even lekker gaan shoppen en hierna weer terug bed in. 's Avonds wel uiteten geweest en voorzichtig een risotto gegeten en een colaatje genomen. Dat ging helemaal goed. Vrijdag ook weer geshopt en ook voor mijn kindjes. 's Middags langs mijn project geweest om afscheid van mijn kindjes te nemen. Nog puzzels, boekjes, stiften en potloden voor ze gekocht. Helaas waren er maar weinig kindjes. Al heb ik veel nog wel gezien op de markt bij hun ouders.

Zaterdag ook weer geshopt en 's avonds lekker gegeten bij een Green Point. Dit is één van mijn favo restaurantjes in Cusco. Veganistisch restaurant, alles dus supervers en heel lekker. En bij Green Point kan je ook gewoon salades eten zonder ziek te worden, zo fijn! Na diner, voor de laatste keer uitgeweest in Inka Team en Temple. Door alle festiviteiten entree voor de barretjes. Dus vandaar dat ik niet in allemaal nog een dansje hebben kunnen wagen.

En dan kom ik nu weer bij iets wat ik nog ben vergeten te vertellen haha. De hele maand in juni zijn er festiviteiten op de plaza. Vooral veel mensen in Inca kleding en die Inca dansjes doen. In de week van 23 juni tot en met 30 juni is het echte festival. Dan ben ik helaas al weg uit Cusco..

Zondag lekker beetje gechillt op een balkon op de plaza in het zonnetje en nog beetje in de stad gelopen. 's avonds bij Indigo gegeten met wat mensen van school. Indigo is ook een van mijn favo zaakjes. Heel leuk om een drankje te doen en heel lekker thais eten met beetje Peruaanse invloeden. Heerlijke curry gegeten met uiteraard nog een pisco sour. Na diner een laatste cocktail gedronken in het Pisco Sour Museum waar ook live music was.

Maandagmorgen, klaar voor vertrek..Lekker ontbijtje bij Jack's. The best place to go for breakfast. Beste wentelteefjes met banaan, aardbei en stroop. En uiteraard lekker sapje, mijn favoriet Strawberry Hills van Coolbest (mango en aardbei) maar dan supervers haha en een lekkere cappucino.

Afscheid genomen en taxi naar vliegveld gepakt. Goede vlucht gehad naar Lima. 6 uur wachten in Lima bleek 9 uur te worden door een vertraging. Na 9 uur wachten, vliegtuig in en lekker 13 getukt. Uit het vliegveld stonden daar mijn lieve broertje en lieve Lynde met een hele grote ballon met Welkom Thuis. Zooo ontzettend cute!!

In Den Haag went alles weer snel. Alles is nog hetzelfde: mijn huisje, mijn werk, mijn vrienden. En heel fijn om weer even iedereen te zien en de luxe van Nederland te hebben. Al moet ik wel zeggen dat ik Peru en Cusco ook zeker wel mis en alle mooie mensen die ik daar heb ontmoet. Het was een onwijs mooie ervaring: het land, de cultuur, de natuur, het eten, de mensen en de taal. Iets wat ik nooit zal vergeten!!

Mijn avonturen in Zuid-Amerika zijn zeker hierbij nog niet gestopt. Over een jaar of na mijn master ga ik zeker terug naar Zuid-Amerika maar dan met een backpack en lekker door dit mooie continent heen reizen. To be continued.

Oh ja en dan nog iets over de foto's. Een vriendinnetje uit Amerika heeft mijn foto's op haar macbook gezet waardoor foto's van mijn camera zijn. Gelukkkig leven we in 2014 en zal ik zeker mijn foto's terugkrijgen. Zodra ik ze terugheb, maak ik even een Peru album aan op FB zodat jullie ook van mijn foto's genieten!

Dit was 'm dan.

Ciaooo & besoos en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florine

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 11944

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 03 April 2017

Backpacken Zuid-en Midden-Amerika

26 November 2014 - 02 Februari 2015

Argentina

09 Mei 2013 - 23 Juni 2014

Vrijwilligers met Activity International

Landen bezocht: