La primera semana in Cusco, Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Florine - WaarBenJij.nu La primera semana in Cusco, Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Florine - WaarBenJij.nu

La primera semana in Cusco, Peru

Blijf op de hoogte en volg Florine

16 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Daar zit ik dan in het computerlokaal van Amauta, de talenschool in Cusco met mijn heerlijke Peruaanse vest van Alpaca wol. Laat ik beginnen bij het begin van mijn reis naar Peru. De vlucht met KLM was prima, wel echt lang (13 uur in totaal). Tijdens de vlucht 4 films gekeken waaronder Frozen (En Maris, you're right Olaf is echt te leuk haha). Na 13 uur vliegen aangekomen in Lima stond er gelukkig een meneertje/taxichauffeur met een bordje met mijn naam erop. Ik denk dat de man niet veel groter was dan mijn koffer haha. De taxichauffeur bracht me naar het hostal en kwam me dezelfde dag weer ophalen. Het verkeer in Lima is één grote chaos en tijdens de taxirit veel armoede al gezien. Echt een complete andere wereld. Het hostal was heel chill en heerlijk geslapen.

De volgende dag de vlucht van Lima naar Cusco wat echt opstijgen was en gelijk weer dalen. Op het vliegveld stond een meisje met weer een bordje met mijn naam erop en samen met nog een Duits meisje naar Cusco gebracht. Ik zou eigenlijk in de residencia van school (school heet Amauta) slapen, aangezien er dezelfde dag een hele groep Amerikaanse studenten was aangekomen, werd ik gebracht naar een hostal. Het is echt een mega chill hostal en er slapen meer mensen van Amauta. Foto´s van mijn hostal volgen snel. Aangekomen in het hostal gelijk Nederlandse jongen, Fausto, ontmoet die dezelfde dag was aangekomen en netals mij 6 weken blijft. Superchill dus! Samen met hem en 2 meisjes (Nederlandse en Amerikaanse die al 3 maandn in Cusco zijn) de stad in gegaan en een pisco sour gedronken. Pisco Sour is het nationale drankje van Peru en het is een soort cocktail. Echt heel lekker! Fausto had om 19 uur afgesproken op school met wat mensen van Amauta. Ik heb mezelf maar gewoon uitgenodigd. Eindelijk na al die vluchten een goede maaltijd met rijst, aardappels, groenten en vlees gegeten in een hostal. En ontdekt dat iedereen ´m lekker chillt in zijn Peruaanse vest. Na het hostal nog een beetje door de stad gelopen en overal hoor je salsa en reggaeton. Het paradijs voor mij qua muziek dus haha.

Zondag lekker uitgeslapen, mijn koffer uitgepakt en beetje gechillt. Ik blijf waarschijnlijk 2 of 3 weken in het hostal. Sinds zondag heb ik ook een kamergenootje, Leena. Echt een superlief en beleefd meisje uit Duitsland! ´S middags een city tour georganiseerd vanuit Amauta waarbij ik nog meer mensen heb ontmoet waaronder 2 Stephanie´s, 1 uit Zwitserland en 1 uit Amerika en nog een paar Amerikanen. De studenten van Amauta zijn vooral Nederlanders, Zwitsers, Duitsers en Amerikanen.

Maandag tot en met vrijdag heb ik in de ochtenden spaanse lessen gehad. Even mijn spaans weer een beetje ophalen en zat gelukkig op niveau superior. Ik had samen les met een Amerikaanse man van 68, echt een poepie en een Amerikaanse chica van 28 jaar. Tijdens de lessen ook 2 museums bezocht over de Inca´s.

Na de spaanse lessen lekker lunchen op school wat bestaat uit soep of salade, hoofdgerecht en toetje of fruit. Na de lunch spreken we altijd af om 16.00 op de Plazas de Las Armas wat het middelpunt is van het centrum van Cusco om een museum te bezoeken, een beetje door de stad te wandelen, of naar een markt te gaan enzovoort. Ik ben echt al best wel cultureel geweest namelijk 4 museums bezocht waaronder museum chocolate. En de chocolade is hier echt heel goed! Daarna lekker wat eten, want zelf koken is hier niet echt aan te raden. Aangezien je gewoon heel goed moet opletten. Dus waarschijnlijk wordt het gewoon 6 weken uiteten haha, not too bad. Ze eten hier vooral kip, rijst, aardappels en groenten. En het fruit is hier ook vetlekker en supergoedkoop!

Daarnaast organizeren ze op school ´s avonds leuke activiteiten zo was er maandag een welkomstdinner, heb ik gisteren motorcycle diaries gekeken en vanavond zijn er salsa lessen. Vanavond ga ik ook uit met wat mensen van Amauta, lekker salsa en reggaeton dansen. En ik zal de Peruanen mijn twerk moves eens even laten zien haha. Zondag ga ik met wat mensen van Amauta een trip maken naar the Sacred Valley. In 1 dag ga je met de bus alle plaatsjes langs in the Sacred Valley. En zometeen ga ik de jungle trail boeken voor volgend weekend met het zwitsers meisje, Stefanie. Met de jungle trail ga ik naar de Machu Picchu door middel van mountainbiking, rafting, hiking en ziplining. Je verblijft in hostals en ontbijt, lunch en dinner is included (sorry denk al een beetje in Engels haha door alle internationale studenten hier). Daarnaast ga je ook zwemmen in aguas calientes. Dit zijn een soort warmte bronnen. De jungle trail is 4 dagen, dus ik zal vrijdag en de maandag erop van mijn vrijwilligersproject moeten skippen. Daar zijn ze gelukkig heel flexibel in hier.

Volgende week begin ik met het vrijwilligersproject. Het is een afterschool project met kinderen van 5 tot en met 15 jaar. Met de kleintjes moet ik spelen en de wat oudere helpen met huiswerk en Engels leren. Meer weet ik nog niet over mijn project. Dit zal maandag allemaal duidelijk worden wanneer ik ga kijken bij mijn project samen met iemand van school. Ik hoop dat er nog meer vrijwilligers zijn, zodat we samen met de bus erheen kunnen of erheen kunnen lopen.

Dan nog even het weer en de veiligheid in Cusco. Cusco ligt echt heel hoog namelijk op 3500 meter hoogte. Gelukkig heb ik geen last van hoogteziekte gehad. Je moet vooral heel veel water drinken en dan gaat het goed. Door de hoogte is het ´s avonds en ´s nachts wel echt (heel) koud. Ook overdag kan het best wel fris zijn, maar als de zon er is is het echt gelijk warm. En omdat je zo hoog zit, verbrand je gelijk levend. Echt hotpants weer is het dus niet. Lekker blijven chillen in mijn Peruaanse vest dus haha. Al heeft mijn hostal wel een dakterras en heb ik gisteren wel even lekker gechillt daar in het zonnetje. En dan nog even de veiligheid, Cusco is echt mega toeristisch. Echt overal lopen toeristen. Alles wat ik doe is in het centrum en ik voel me gewoon superveilig. Tuurlijk altijd uitkijken en ik ben altijd met een groepje.

Ik geloof dat mijn verhaal al aardig lang is. Ik heb het dus onwijs naar mijn zin. Peru is echt geweldig: de cultuur (Inca), het eten (alles is vers en van hier), de muziek, de mensen (Peruanen zijn zo lief en de kindjes echt te schattig) en Cusco is een onwijs leuke plaats met superveel barretjes, restaurantjes en leuke straatjes. En ook al zoveel mensen ontmoet. Ik ga die 6 weken hier zeker wel volhouden. Now it is time to stop! Ik ga mijn jungle trail boeken. Oh jaaaa en de foto´s volgen..


  • 16 Mei 2014 - 23:31

    Marleenah:

    Ah, klink te gek flo!! Geniet ervan!!!

  • 16 Mei 2014 - 23:39

    Allan :

    Lekker bezig flos!! Dat klinkt vol gas als backpacken, maar dan dezelfde slaapplek voornamelijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florine

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 11935

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 03 April 2017

Backpacken Zuid-en Midden-Amerika

26 November 2014 - 02 Februari 2015

Argentina

09 Mei 2013 - 23 Juni 2014

Vrijwilligers met Activity International

Landen bezocht: